loading...
hadi بازدید : 927 1394/08/24 زمان : 7:56 نظرات (0)
با سلام خدمت همه دوستان ، خوب چند وقتی هست که نسخه 2016 نرم افزار کاربردی آفیس به بازار ارائه شده ، به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه های قبل خود نداشته ، ولی گنجاندن چند ویژگی کاربردی و تجاری جدید کفایت می کند تا هر کاربری را وسوسه کند که آفیس 2016 را هر چه زود تر تجربه کند.در زیر به ذکر چند ویژگی بارز و کاربردی می پردازیم .البته بعضی از این تغییرات در کل مجموعه آفیس اعمال شده ولی ما در این مقاله بصورت تخصصی به بحث نرم افزار Word می پردازیم.
اضافه شدن کادر جستجوی Tell me
این کادر که با عنوان به من بگویید چه می خواهیدانجام دهید در انتهای قسمت نوار منو ها به Word اضافه شده است. این ویژگی بیشتر مناسب افرادی هست که آشنایی زیادی با منو های آفیس نداشته و نمیتوانند به خوبی و با سرعت به دنبال اعمال تغییرات یا تنظیمات مورد نظرشان باشند ، شما با درج هر آنچه می خواهید انجام دهید به سرعت به آن دست پیدا می کنید به عنوان مثال با درج Insert Picture شما به این بخش در همان کادر دسترسی خواهید داشت.
Image

اما مشکل اساسی این بخش مخصوصا برای افراد نا آشنا به آفیس این هست که شما رو به بخش یا منویی که درخواست کرده اید نمی برد و فقط درخواست شما رو بصورت یک میانبر در همان قسمت Tell me ظاهر می نمایید.

اضافه شدن بخش Share
میشه گفت تحقق یک رویا ، یا مهم ترین ویژگی که به نرم افزار آفیس 2016 اضافه شده می تواند همین بخش باشد.
کار کردن همزمان چندین نفر بر روی یک فایل آفیس ، شما با استفاده از گزینه Share میتوانید یک فایل را در فضای One Driveیا Office 365 SharePoint به اشتراک بگذارید.
برای اینکار باید بر روی گزینه Share کلیلک کنید
Image

سپس بر روی یکی از فضا ها One Driveیا Office 365 SharePoint فایل مورد نظر را ذخیره و به اشتراک بگذارید.
Image

در قسمت بعدی شما می توانید با استفاده از گزینه Invite People افرادی را که می خواهید به این فایل دسترسی داشته باشند را انتخاب نمایید،و در کادر بعدی می توانید مشخص نمایید که اجازه تغییرات را داشته باشند و یا فقط بتوانند فایل را بخوانند.
Image

و همچنین میتوانید یک پیغام برای آنها ارسال کنید.
و همچنین تنظیمات مربوط به نمایش خودکار تغییرات فایل به اشتراک گذاری شده را انجام نمایید.و می توانید گزینه های همیشه ، از من بپرس و هرگز را با توجه به نوع نیاز و موقعیت کاریتان انتخاب کنید.
Image

ضمنا شما می توایند ببیند که همزمان چند کاربر بر روی فایل مشغول به کار هستند
Image

کدام کاربران دقیقا کدام بخش فایل را تغییر و کدام کاربران فقط فایل را مشاهده نموده اند
Image

و در تصویر زیر مکانی را که کاربر دیگر در حال انجام تغییرات بر روی آن هست را می توانید ببینید.
Image

Image

ضمنا تغییرات زمانی دیده می شود که سند را ذخیره نمایید.
شما همچنین با استفاده از گزینه Get a Sharing Link می توانید دو لینک ایجاد نمایید
Image

یک لینک با دسترسی تغییرات و یک لینک فقط خواندنی ایجاد نمایید.
Image

و سپس با وارد کردن ادرس لینک در صفحه مرورگر به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشید.
Image

شما همچنین می توانید سند کاری تان را از بخش منوی File و انتخاب گزینه Email به عنوان Send as Attachment, Send a link, Send as PDF, Send as XPS, or Send as Internet Fax. نیز ارسال نمایید.
Image


اضافه شدن بخش Smart Lookup
این گزینه که هم در کلیلک راست ماوس و هم در تب Review موجود هست توسط موتور جستجوی Bing طراحی شده و با کلیلک بر روی این گزینه یک پنجره در سمت راست سند کاری شما با عنوان Insights ایجاد می شود که کاربرد آن دسترسی سریع و تحقیق درفضای اینترنت و کسب اطلاعات و تعاریف و مقالات در مورد واژه های (های لایت ) انتخاب شده و نمایش در خود نرم افزار Word می باشد. شما با استفاده از این گزینه می توانید ضمن کسب اطلاعات دقیق در مورد واژه انتخاب شده می توانید اطلاعات مورد نظر را به سرعت کپی و به سند کاریتان منتقل کنید.
Image

Image


افزودن بخش WikiPedia
این گزینه که در منوی Insert و در بخش Add-ins اضافه شده است نیز کاربردی مشابه بخش Smart Lookup دارد، با این تفاوت که شما به بخش ویکی پدیا دسترسی خواهید داشت . و با انتخاب گزینه مورد نظر مقالات و اطلاعت موجود در ویکی پدیا برای شما به نمایش در خواهد آمد و شما قابلیت کپی آنها را به سند کاری تان خواهد داشت .
Image

Image


اضافه شدن بخش Ink equations
یکی دیگه از ویژگی های بسیار جالب بخش کاربا معادلات ریاضی هست که در آفیس 2016 قابلیت اضافه شدن فرمول های دست نویس به سند کاری و ذخیره آنها نیز فراهم شده است . یکی از بخش هایی که کاربران مشکلات زیادی با آن داشتن و نمی توانستند دقیقا و به راحتی فرمول های مورد نظرشان را در ورد وارد نمایند همین بخش بود ، که با درج این ویژگی جدید این مشکل هم بر طرف شده است . شما با انتخاب تب Insert و رفتن به بخش Symbols و انتخاب گزینه equations به گزینه Ink equations دسترسی خواهید داشت.
Image

که با انتخاب آن یک پنجره باز می شود و یک قلم را برای درج فرمول انتخاب می کنید (همانند محیط Paint ) و فرمول مورد نظرتان را می نویسید با زدن گزینه Insert فرمول شما به سند کاری تان اضافه می شود .
Image

Image


امیدوارم که از کار با آفیس 2016 نهایت لذت راببرید.





نویسنده : احمد نظری
منبع انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع دانلود نرم افزار,بازی,آموزش نرم افزار (بیا تو سافت Bia2Soft.ir),دانلود آهنگ,دانلود موزیک ویدیو,دانلود آلبوم رایگان,بیا2سافت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1611
  • کل نظرات : 53
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 1160
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 388
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 2,101
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 8,941
  • بازدید ماه : 35,795
  • بازدید سال : 499,912
  • بازدید کلی : 4,730,712
  • کدهای اختصاصی